Musimy przyznać, że termin "kwaśne deszcze" słyszeliśmy wcześniej wielokrotnie, ale chyba nie uświadamialiśmy sobie wszystkich zagrożeń jakie ze sobą niosą. Dopiero przygotowanie tej pracy konkursowej otworzyło nam oczy na powagę problemu. Temat okazał się niezwykle wciągający, a poza tym okazało się, że my, jako zwykłe dzieciaki, także możemy przeciwdziałać powstawaniu kwaśnych opadów.
Stąd też pomysł na formę pracy - blog. Chcemy dotrzeć do jak największej ilości dzieciaków, które po przeczytaniu naszego bloga, przeprowadzeniu proponowanych przez nasz eksperymentów, dojdą, podobnie jak my, do wniosku, że musimy zacząć działać.
W piątek przeprowadziliśmy w naszej klasie ankietę na temat kwaśnych opadów. Chcieliśmy sprawdzić ich wiedzę oraz zainteresowanie problemem. Następnie przekazaliśmy im zebrane przez nas informacje i pokazaliśmy bloga oraz wyniki eksperymentów.
Ankieta:
Naszym koleżankom i kolegom z klasy zadaliśmy 4 pytania:
1. Co to są kwaśne deszcze?
2. Jakie mają skutki?
3. Co można zrobić, żeby nie było kwaśnych deszczy?
4. Co ty możesz w tym celu zrobić?
Wyniki ankiety:
Odpowiadało 12 uczniów.
Definiowali je jako "deszcz pomieszany z zanieczyszczeniami np. z kominów, aut", "deszcz zawierający toksyczne środki", "deszcze pomieszane ze szkodliwymi gazami", "deszcz z kwasem".
Wymieniali następujące skutki: "są niezdrowe dla organizmów", "zagrażają życiu zwierząt", "mają negatywny wpływ na środowisko".
Proponują następujące rozwiązania: "nie używać rzeczy zanieczyszczonych", "segregować śmieci", "mniej zanieczyszczać środowisko", "zmniejszyć emisję gazów do atmosfery", "dbać o środowisko, nie śmiecić", "nie jeździć samochodem".
Sami mogą: "ograniczyć zanieczyszczenia", "nie jeździć samochodem", "dbać o środowisko", "segregować śmieci", "poprawić styl życia".
Wnioski:
Ankieta pokazała, że wiedza na temat kwaśnych deszczów jest umiarkowana. Dzieci, które orientują się w temacie, potrafią podać ich skutki oraz działania zapobiegające. Niestety ponad 1/3 pytanych nie potrafiła odpowiedzieć na podstawowe pytania, a ich postawa wskazywała na brak zainteresowania problemami ekologicznymi.
Stąd też pomysł na formę pracy - blog. Chcemy dotrzeć do jak największej ilości dzieciaków, które po przeczytaniu naszego bloga, przeprowadzeniu proponowanych przez nasz eksperymentów, dojdą, podobnie jak my, do wniosku, że musimy zacząć działać.
W piątek przeprowadziliśmy w naszej klasie ankietę na temat kwaśnych opadów. Chcieliśmy sprawdzić ich wiedzę oraz zainteresowanie problemem. Następnie przekazaliśmy im zebrane przez nas informacje i pokazaliśmy bloga oraz wyniki eksperymentów.
Ankieta:
Naszym koleżankom i kolegom z klasy zadaliśmy 4 pytania:
1. Co to są kwaśne deszcze?
2. Jakie mają skutki?
3. Co można zrobić, żeby nie było kwaśnych deszczy?
4. Co ty możesz w tym celu zrobić?
Wyniki ankiety:
Odpowiadało 12 uczniów.
- 7 z nich miało jakieś pojęcie o kwaśnych opadach.
Definiowali je jako "deszcz pomieszany z zanieczyszczeniami np. z kominów, aut", "deszcz zawierający toksyczne środki", "deszcze pomieszane ze szkodliwymi gazami", "deszcz z kwasem".
Wymieniali następujące skutki: "są niezdrowe dla organizmów", "zagrażają życiu zwierząt", "mają negatywny wpływ na środowisko".
Proponują następujące rozwiązania: "nie używać rzeczy zanieczyszczonych", "segregować śmieci", "mniej zanieczyszczać środowisko", "zmniejszyć emisję gazów do atmosfery", "dbać o środowisko, nie śmiecić", "nie jeździć samochodem".
Sami mogą: "ograniczyć zanieczyszczenia", "nie jeździć samochodem", "dbać o środowisko", "segregować śmieci", "poprawić styl życia".
- 3 z nich nie miało zielonego pojęcia o kwaśnych deszczach lub była niezainteresowana problemem.
- 2 z nich udzielało niepełnych odpowiedzi, wykazując częściową wiedzę w temacie.
Wnioski:
Ankieta pokazała, że wiedza na temat kwaśnych deszczów jest umiarkowana. Dzieci, które orientują się w temacie, potrafią podać ich skutki oraz działania zapobiegające. Niestety ponad 1/3 pytanych nie potrafiła odpowiedzieć na podstawowe pytania, a ich postawa wskazywała na brak zainteresowania problemami ekologicznymi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz